שאלות חשובות

להלן מספר שאלות שכיחות בהן נתקלנו במהלך השנים בהם נפגשנו וליווינו לקוחות רבים.

חברת הביטוח דחתה את פנייתי בטענה שלא גיליתי לה שסבלתי ממחלה לפני שהצטרפתי לביטוח. האם יש טעם לתבוע את חברת הביטוח?

טענת אי גילוי מצב רפואי קודם מהווה טענה שכיחה שבה משתמשות חברות הביטוח ובחלק גדול מהמקרים שנדונו בהקשר של ביטוחים סיעודיים נדחו טענות חברות הביטוח והמבוטחים קיבלו את התגמול המגיע להם. לכן אסור לוותר לחברות הביטוח גם בטענות מסוג זה. מומלץ להיעזר באיש מקצוע המתמחה בתחום לצורך הגשת ערעור על החלטת חברת הביטוח.

יש ברשותי שתי פוליסות סיעוד - האחת במסגרת קופת חולים והשניה פרטית.האם ניתן לקבל תגמולים משתי הפוליסות?

כן! בפוליסות סיעוד התגמולים יכולים להינתן בדרך של "פיצוי" (קבלת סכום כסף בכל חודש* או "שיפוי" (תשלום עבור הוצאות שהוציא המבוטח וזאת כנגד המצאת קבלות וחשבוניות בפני חברת הביטוח). ככל והמבוטח שוהה בביתו והפוליסות שברשותו הן פוליסות מסוג "פיצוי" אזי ניתן לקבל כפל תגמולים.


 

מהי ההגדרה לאדם סיעודי?

אדם מוגדר כסיעודי כאשר הוא אינו יכול לבצע בעצמו לפחות 3 פעולות מתוך 6 פעולות יומיומיות בסיסיות ברמה של 50% ומעלה והוא זקוק לעזרה. הפעולות הן: אכילה, הלבשה, רחצה, ניידות, מעברים ושליטה על הסוגרים.
כמו כן, אדם המוגדר כתשוש נפש, זקוק להשגחה וסובל מירידה קוגניטיבית כגון אלצהיימר, דמנציה ודיכאון, עשוי להיחשב גם הוא כסיעודי, הגדרה זו עומדת בפני עצמה.

מה גובה שכ"ט שאתם גובים?

חשוב להדגיש שתשלום יגבה במקרה של הצלחה בלבד!
במידה וחברת הביטוח תאשר את התביעה והמבוטח יחל לקבל תגמול חודשי או יקבל תשלום חד פעמי התשלום יבוצע מתוך התגמול שיקבל המבוטח כך שלא תהא כל פגיעה בתזרים המזומנים השוטף של המבוטח. אם לא אושרה התביעה לא יגבה שכ"ט.
אנו לא גובים דמי פתיחת תיק ולא גובים תשלום בגין ייעוץ. חשוב להדגיש כי בניגוד למשרדים רבים אחרים שגובים 20% מסך התגמולים שמתקבלים התשלום אותו אנו גובים נמוך משמעותית. במקרה של אישור התביעה אנו גובים תשלום בגובה של 2 תגמולים חודשיים בלבד בתוספת מע"מ (המהווים בין 3-5 אחוזים מסך התביעה).

מה ההבדל בין ביטוח סיעוד פרטי לבין גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי?

כל אדם בעל אזרחות ישראלית מבוטח ע"י המוסד לביטוח לאומי במסגרת החוק ולכן בהגיעו למצב סיעודי יקבל גמלת סיעוד על פי קריטריונים ובדיקה שעורך הביטוח הלאומי. ביטוח סיעודי פרטי נרכש ע"י אדם באופן פרטי והאדם שרכש את הביטוח משלם פרמיה חודשית על מנת שכאשר יגיע למצב סיעודי יוכל לתבוע את חברת הביטוח ולקבל תגמולים חודשיים או לחלופין לקבל החזר בגין הוצאות שהייה בדיור מוגן.

יש מי שיילחם עבורכם!

כאמור, בהרבה מקרים מי שיפנה לחברת ביטוח וירצה לממש פוליסה של ביטוח סיעודי יקבל סירוב ראשוני. אנחנו ממליצים לא להיבהל ולא לוותר. יש פתרון פשוט: להעביר את הטיפול בתיק הביטוח שלכם לידי מקצוענים המתמחים בהתנהלות מול חברות הביטוח.בהקשר הזה כדאי שתכירו את יעקב מאירי, כלכלן ומומחה לביטוח סיעודי שיחד עם עורכת הדין אביטל מאירי מספקים מענה שלם עבור מי שחברת הביטוח מתכחשת לחלקה בפוליסה.
אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר לשיחת טלפון או קביעת פגישה ראשונה לבירור וייעוץ בסיסי בחינם.
צור קשר

מוכן לפגישת ייעוץ ללא התחייבות?

מאירי לצידך מתמחה במתן שירותים למימוש הזכויות לאנשים סיעודיים מגופים ממשלתיים ומחברות הביטוח. אנחנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ ראשונית ללא כל התחייבות בטלפון, בזום או פנים אל מול פנים.

צור קשר
התכנים באתר הינם בגדר המלצה בלבד ואינם מהווים ייעוץ משפטי, כלכלי או רפואי
2021 ©    כל הזכויות שמורות למאירי לצידך
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram