מימוש ביטוח סיעודי

מימוש ביטוח סיעודי

ההתקדמות הטכנולוגית ומערכת הרפואה המתקדמת הובילו לעלייה בתוחלת החיים וכתוצאה מכך לעלייה במספר האנשים הסיעודיים.
בישראל חיים כיום מעל ל-200,000 אנשים המוגדרים כסיעודיים, כאשר מספר זה צפוי לעלות באופן משמעותי במהלך השנים הבאות.

הטלטלה שעוברת על אדם ההופך לסיעודי ועל בני משפחתו היא רבה ולצד המעמסה הרגשית מתווסף גם נטל כלכלי ולחץ רב. העלויות סביב הטיפול באדם סיעודי גבוהות מאוד וכוללות, בין היתר, רכישת תרופות שאינן בסל התרופות, טיפולים רפואיים, העסקת מטפל ולעיתים אף מעבר לבית אבות. אם לא די בכך, מבוטחים רבים מגלים שעל אף ששילמו סכומי כסף גבוהים במשך שנים רבות, ברגע האמת יתקלו בבירוקרטיה מתישה ובאטימות מצד חברות הביטוח. לעיתים קרובות יעברו המבוטחים "מסע מפרך" שבסופו תדחה התביעה ללא סיבה מוצדקת.

מתי יוגדר אדם כסיעודי?

על מנת שחברת הביטוח תכיר במבוטח כסיעודי עליו לעבור בדיקת הערכה תפקודית הנערכת ע"י גורם מקצועי מוסמך (רופא או אח), כאשר במסגרת הבדיקה נבחנת יכולת התפקוד של המבוטח בביצוע שש פעולות יומיומיות.
במידה ותקבע חברת הביטוח כי המבוטח אינו מסוגל לבצע בכוחות עצמו (ברמה של 50% ומעלה) לפחות 3 מתוך 6 פעולות יומיומיות הוא יוגדר כסיעודי ויהיה זכאי לתגמול חודשי בגובה אלפי ש"ח למשך מספר שנים או לכל החיים – תלוי בפוליסה שרכש.

מבחן ההערכה התפקודית כולל את בדיקת 6 הפעולות הבאות:

אכילה

נבדקת יכולתו של המבוטח לאכול ולשתות בכוחות עצמו.

שליטה על הסוגרים

נבדקת יכולתו של המבוטח לשלוט על ביצוע פעולת השתן ופעולת המעיים.

הלבשה

נבדקת יכולתו של המבוטח להתלבש ולהתפשט בכוחות עצמו.

רחצה

רחצה – נבדקת יכולתו של המבוטח להתרחץ בכוחות עצמו, לרבות יכולתו של המבוטח להיכנס ולצאת מהאמבטיה/מקלחת.

ניידות

נבדקת יכולתו של המבוטח להתנייד ממקום למקום בכוחות עצמו. חשוב לציין כי אדם הנתמך באדם אחר או מסתייע באביזר בכדי לבצע את פעולת הניידות ייחשב כמי שמסוגל לבצע את הפעולה בכוחות עצמו.

מעברים

נבדקת יכולתו של המבוטח לבצע את פעולת המעברים בכוחות עצמו - כלומר לעבור משכיבה לישיבה ומישיבה לעמידה.

תשישות נפש

כמו כן, אדם אשר מוכר כתשוש נפש וסובל מירידה קוגניטיבית כגון אי התמצאות בזמן ובמקום, איבוד זיכרון ושיפוט לקוי וכתוצאה מכך זקוק לעזרה ו/או להשגחה עשוי להיות מוכר כסיעודי. חשוב לציין כי די בעמידה בקריטריון של תשישות נפש לבדה על מנת שחברת הביטוח תכיר במבוטח כסיעוד.

סיוע בתביעות

מי שלא רוצה לבזבז זמן ולהסתכן בסירוב ראשוני שרק 'יעכב' את כל ההליך לזמן ארוך , מומלץ שיגיש את התביעה שלו באמצעות גוף מקצועי המתמחה בכך.
בשונה מחלק מהשחקנים הגדולים במגרש הזה, הגישה של מאירי לצידך הוא מקצועי ואישי.
יעקב כלכלן ויועץ עסקי בעל ניסיון של שנים רבות בתחום הביטוחים, ואביטל, עו"ד המתמחה בתחום מטפלים בתביעה בעצמם ומלווים את המבוטח ובני משפחתו לאורך כל התהליך. הידע והניסיון שרכש כל אחד מהם בתחומו הוא חשוב, משלים והכרחי להצלחת הטיפול בתיק ולהשגת התוצאה הטובה ביותר.
כחלק מהשירות שאנו מעניקים, אנו מגיעים עד לבית הלקוח ואם אתם חוששים מהעלויות, גם בגזרה הזו אתם יכולים להיות שקטים. התשלום על השירות ייגבה רק במקרה של הצלחה ורק לאחר התחלת קבלת התגמולים. אנו לא גובים דמי פתיחת תיק או כל תשלום אחר.  

דחיית תביעות הסיעוד

לא מעט תביעות סיעוד המוגשות לחברות הביטוח נדחות בטענות שונות, כאשר במקרים רבים סיבות הדחיה אינן מוצדקות. עם זאת, מבוטחים רבים מקבלים את קביעת חברת הביטוח כעובדה מוגמרת ולאחר שהתביעה נדחית מוותרים על הזכויות המגיעות להם.
להלן הסיבות השכיחות ביותר לדחיית תביעות הסיעוד ע"י חברות הביטוח:

המבוטח אינו מוגדר כסיעודי ע"י חברת הביטוח
- על מנת שאדם יוגדר כסיעודי, חברת הביטוח שולחת נציג מטעמה על מנת שיבצע בדיקת הערכה תפקודית. במסגרת הבדיקה בודקים האם המבוטח מסוגל לבצע באופן עצמאי את הפעולות הבאות: הלבשה, רחצה, אכילה, ניידות, מעברים (קרי מעבר משכיבה לישיבה ומישיבה לעמידה) ושליטה על הסוגרים.
בעת ביצוע הבדיקה ובמפגש עם הרופא הבודק, מבוטחים רבים מנסים בכל כוחם לעמוד בכל המשימות ומבצעים בכוחות עצמם את הפעולות הנדרשות, זאת על אף שבמהלך שגרת חייהם הרגילה הם אינם מסוגלים לבצע פעולות אלה או שהדבר כרוך בכאבים רבים. חשוב להבין שההתנהגות בזמן הבדיקה צריכה לשקף את היכולות האמיתיות של המבוטח.

בוצעה למבוטח חקירה ממנה עולה כי המבוטח אינו סיעודי –  חברות הביטוח נוהגות לבצע למבוטחים חקירות. במקרים רבים תוצאת החקירה שמבוצעת למבוטח עלולה להוביל לדחיית התביעה או לכך שיופסקו התגמולים המשולמים ע"י חברת הביטוח לאחר שכבר אושרה התביעה. גם אם תביעתכם נדחתה בטענה כי בוצעה לכם חקירה ממנה עולה כי אינכם סיעודיים ייתכן והדחייה אינה מוצדקת ועדיין ניתן לשנות את החלטת חברת הביטוח.

המבוטח הסתיר מידע בעת צירופו לפוליסה - עם הגשת תביעת הסיעוד חברת הביטוח מקבלת לידיה את התיק הרפואי ובודקת את ההיסטוריה הרפואית שלכם. לעיתים, חברת הביטוח תדחה את תביעת הסיעוד בטענה שמצב בריאותי או מחלה בה חליתם בעבר הן הסיבה שבגללה אתם סיעודיים בהווה ולכן התביעה תדחה. היה וחברת הביטוח תדחה את התביעה בטענה שהמבוטח הסתיר מידע עם צירופו לפוליסה עליה להוכיח טענה זו.

מתקיים חריג הקבוע בפוליסה – חברת הביטוח עלולה לדחות את התביעה בטענה שאדם הפך לסיעודי עקב אירוע המוגדר כחריג בפוליסה. חשוב לקרוא ולהבין את תנאי הפוליסה ולא לקבל את קביעת חברת הביטוח כעובדה מוגמרת.
התיישנות תביעת סיעוד - תביעת סיעוד מתיישנת תוך 3 שנים מקרות מועד האירוע בו הפך אדם לסיעודי. במידה ותביעת הסיעוד הוגשה מספר שנים לאחר שהמבוטח הפך לסיעודי, ייתכן ויהיה זכאי לקבל תגמולים רטרואקטיבית אך לא יותר מ- 3 שנים אחורה.

חשוב להבין כי הגשת תביעת הסיעוד לחברת הביטוח אינה עוצרת את מירוץ ההתיישנות ורק הגשת תביעה לבית המשפט או הסכמה מפורשת בכתב מחברת הביטוח להארכת תקופת ההתיישנות תעצור את מירוץ ההתיישנות . במקרים רבים חברות הביטוח מעכבות את בירור התביעה ובכך עשויות לגרום לאיבוד "זמן יקר" מבחינת המבוטח אשר עלול להפסיד חלק מתגמולי הסיעוד ואף את כולם.

שימו לב! תביעת סיעוד ניתן להגיש רטרואקטיבית עד 3 שנים אחורה. גם אם המבוטח נפטר היורשים יכולים לתבוע את חברת הביטוח בשמו.

אנחנו נילחם בשבילכם!

אנשים רבים מניחים שעליהם לתבוע את חברת הביטוח רק כאשר יגיעו למצב בו יצטרכו להעסיק מטפל או כשיעברו לבית אבות, אז יחלו הם ובני משפחותיהם לשאת בנטל כלכלי גדול. מדובר בהנחה שגויה! אנו ממליצים כי מיד עם הפיכתו של אדם לסיעודי יש להגיש את תביעת הסיעוד ולהתחיל לקבל את התגמולים מחברת הביטוח. חשוב שתדעו כי חברת הביטוח מפסיקה לשלם את תגמולי הביטוח הסיעודי ברגע שהמבוטח נפטר גם אם לא מומשה כל תקופת הזכאות.

קביעת חברת הביטוח אינה עובדה מוגמרת! אם תביעתכם נדחתה, פנו אלינו לבירור זכויותיכם בפגישת ייעוץ לא מחייבת!

הצגת מקרים

במשך השנים טיפלנו במאות מבוטחים אשר נתקלו בקשיים אל מול חברות הביטוח. להלן דוגמאות לתביעות שעל אף מורכבותן, השגנו ללקוחותינו את הזכויות המגיעות להם:

זכויות מבוטח שנפטר

פנה אל משרדנו ש' לאחר שאשתו חלתה בדמנציה והוא היה מותש מהבירוקרטיה ומהקשיים הרבים שחווה בדרך לקבל את הזכויות המגיעות לה. על שם אשתו של ש' היו שתי פוליסות סיעוד – הראשונה רכשה באמצעות קופת החולים בה היא חברה והשניה רכשה באופן פרטי ולכן הוגשו שתי תביעות סיעוד על שמה. לצערינו, בזמן בירור התביעות הלכה לעולמה אשתו של ש' וחברות הביטוח החליטו לדחות את תביעות הסיעוד. משרדנו לא קיבל את תשובת חברות הביטוח וערער על כך. בסופו של דבר 2 התביעות התקבלו רטרואקטיבית, זאת על אף שהמבוטחת נפטרה, כך ש-ש' (היורש) קיבל מ-2 חברות הביטוח סכום חד פעמי בגובה של כ-70,000 ₪.

נלחמים במערכת

 פנתה אל משרדנו ש', אישה סיעודית בת 75 אשר תביעת הסיעוד שהגישה נדחתה ע"י חברת הביטוח בטענה כי פעולה רפואית שבוצעה במהלך לידתה גרמה לה לנכות ברגליים ונכות זו היא הסיבה לכך שש' סיעודית כיום. חברת הביטוח טענה לכך שקיים קשר סיבתי בין מקרה הביטוח להחרגה הקיימת בפוליסה ודחתה את התביעה. משרדנו הצליח לסתור את טענת חברת הביטוח לעניין הקשר הסיבתי בין שני המקרים ומאז מקבלת המבוטחת תגמול חודשי בגובה של 4,500 ₪.

ניצחון של תביעה רטרואקטיבית

פנה אל משרדינו ד', אדם סיעודי בן 91 אשר תביעת הסיעוד שהגיש נדחתה. חברת הביטוח טענה כי הביטוח הסיעודי שרכש בעבר בוטל לפני שנים רבות ועל כן אינו מכוסה במסגרת פוליסת הסיעוד. במסגרת הטיפול בתיק הצלחנו להוכיח כי ביטול הפוליסה נעשה בחוסר תום לב ודרשנו כי חברת הביטוח תאשר את הצטרפותו של ד' לפוליסת הביטוח רטרואקטיבית 15 שנים לאחר שבוטלה. חברת הביטוח התנתה את בדיקת הזכאות של ד' בכך שתחילה ישולם סכום אסטרונומי של כ-26,000 ש"ח (זאת בגין תשלומי פרמיה של 15 שנים שלא שולמו). בזכות הטיפול המקצועי של משרדינו תביעת הסיעוד של ד’ אושרה רטרואקטיבית בקיזוז תשלומי הפרמיה וזאת מבלי שהמבוטח שילם כסף מכיסו. כמו כן, המבוטח המשיך לקבל תגמול חודשי בגובה של 5,300 ₪ למשך מספר שנים נוספות.

מאבק מתמשך ללא ויתור

פנתה אל משרדינו א', אישה סיעודית בת 64, חולה בפיברומיאלגיה קשה ובעלת שני ביטוחים סיעודיים. עקב מצבה א' תבעה את שני הביטוחים שהיו ברשותה (כל אחד מהביטוחים בחברה אחרת) ונדחתה ע"י שתי חברות הביטוח בטענה שאינה סיעודית. משרדינו ערער על החלטת חברות הביטוח והצליח להוכיח כי המבוטחת סיעודית כך ששתי תביעות הסיעוד אושרו רטרואקטיבית.
עם זאת, כעבור מספר חודשים מאישור התביעות, אחת מחברות הביטוח
החלה לשלוח ל-א' חוקר פרטי אשר היה עורב לה מחוץ לביתה ומצלם אותה כשהיא יוצאת מביתה או ממכוניתה ועל בסיס אותם צילומים קבעה חברת הביטוח כי א' כבר אינה סיעודית וכתוצאה מכך הפסיקה את תשלום התגמולים. (ובהמשך) משרדינו המשיך ללוות את א' והצליח לשנות את החלטת חברת הביטוח כך שא' המשיכה לקבל את תגמולי הסיעוד. כך באופן קבוע מדי כחצי שנה שולחת חברת הביטוח חוקר אל א' ולאחר ביצוע החקירה מסיקה חברת הביטוח את תשלום תגמולי הביטוח הסיעודי. כחלק מהשירות שאנו מעניקים ללקוחותינו, גם לאחר אישור התביעה, אנו ממשיכים ללוות את א' כבר 4 שנים ודואגים לכך שעל אף החקירות המבוצעות לה היא תמשיך לקבל משתי חברות הביטוח תגמול חודשי בגובה של 12,000 ₪.

מוכן לפגישת ייעוץ ללא התחייבות?

מאירי לצידך מתמחה במתן שירותים למימוש הזכויות לאנשים סיעודיים מגופים ממשלתיים ומחברות הביטוח. אנחנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ ראשונית ללא כל התחייבות בטלפון, בזום או פנים אל מול פנים.

צור קשר
התכנים באתר הינם בגדר המלצה בלבד ואינם מהווים ייעוץ משפטי, כלכלי או רפואי
2021 ©    כל הזכויות שמורות למאירי לצידך
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram